Something New 22.03.12

Hunger games

Yessss, en månads väntan är nu över. Jag och Linn kollade in Hungerspelen igår på Bergakungen, tillsammans med cirka femhundra andra Katniss-fans. Vi köpte popcorn och läsk som jag totalt glömde bort (drickan ligger fortfarande i min väska) och jag satt som paralyserad under 150 minuter och tog in allt som hände på duken. Jag var så totalt exalterad, jag sade till Linn innan vi skulle gå in på Bergakungen att jag inte kunde minnas när jag senast var såhär uppspelt (tre veckor sedan, när jag läste Mockingjay...). Hur som helst, det går inte riktig att vara objektiv. Filmen var tillräckligt välgjord för att jag ska vara riktigt nöjd, den var riktigt bra. Det fanns såklart massor av småsaker som jag kan störa mig massor på men orkar inte  vara negativ så jag håller mig till att tycka att överlag funkade det mesta väldigt bra, vissa saker över förväntan (framförallt karaktären Seneca Crane som inte alls är med i boken men fått en framträdande roll i filmen).
Jag undrar dock hur jag hade uppfattat filmen om jag inte läst boken. Om jag skulle uppleva den som spännande, intressant och välgjord, precis som boken, eller bara ologisk och förvirrande? Ja, säg det. Det enda jag kan jämföra med just nu är Aftonbladets skrivbent Zandra Lundberg som såg filmen och blev arg och tyckte den skulle förbjudas för att barn kommer få mardrömmar. Jaja, visst, bara för att du fick mentala ärr av Bröderna Lejonhjärta när du var liten behöver du inte avsky alla tragiska ungdomsfilmer. 










Ja, hm, Hunger Games får 8/10 ändå. Ser fram emot att se om den om ett halvår när den dyker upp på DVD. Och i november 2013 (!!) kommer uppföljaren Catching Fire. Dags för en ny räkna-ner-kalender!

Kommentarer
Postat av: Gothenburg Pussycat Doll

Har egentligen inte råd att gå. SHIT. Ska på semesterresa till Cypern på påsk och måste spara ALLT verkligen. Vad tycker du? // GPD

2012-03-23 @ 18:51:46
Postat av: Nina

Åh, jag tycker SE DEN! Saker, kläder och lyxig mat kan man spara in på men upplevelser ska man aldrig vara för snål för! Tycker jag :]

2012-03-23 @ 22:38:45
URL: http://somethingnewgoteborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0