Something New 31.05.12

Jag har nu läst ut den skandalomsusande Fifty Shades of Grey och känner ungefär såhär:
Författaren E L James kom på att om man har en tillräckligt provokativ historia spelar det ingen roll hur bra eller dålig man är på att skriva; folk kommer läsa boken ändå, om den får tillräckligt mycket uppmärksamhet. För det här var inte direkt en bra bok, den var tunn och blek och karaktärerna var hur tråkiga som helst och jag fick inte sympati för någon av de. Vår hjältinna, Anastasia, påminner alldeles för mycket om den aptråkiga Bella från Twilight. När jag nu blivit bortskämd med supercoola Katniss från Hungerspelen kräver jag mycket, mycket mer än den extremt okarismatiska och håglösa Anastasia. Lättläst och stundtals underhållande, ja. Läsvärd? Hm...
Fifty Shades of Grey får en femma, av tio. Ja, en blek femma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0