Something New 23.01.12

50/50

Måndagsbio för mig och min kompanjon Linn. Hade sett fram emot att få se 50/50 sedan Perez Hilton skrev om den för något halvår sedan.
Adam får tumör i ryggen och får veta att han har ungefär 50% chans att överleva. Hur hanterar han, och hans omgivning, detta? Joseph Gordon-Levitt i huvudrollen, Seth Rogen, Anna Kendrick och Anjelica Huston i biroller.
Jag älskar Anna Kendrick, hon passar utmärkt som lite awkward, nyutexaminerad psykolog. Jag börjar däremot klura på om Seth Rogen verkligen är värd all sin cred. Det börjar bli för ensidigt, han är alltid samma karaktär. Det funkar ett tag, som för Hugh Grant och Michael Cera men tillslut vill man se något nytt. Så är det. Skärp dig nu Seth!
Men filmen var ändå fin och alla scener med Anna Kendrick och Anjelica Huston var skitbra. Även scenerna med Adams cancerkompisar var himla bra.




50/50 får, precis som One Day, 6,5 av 10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0