Something New 14.01.12

Crazy, Stupid, Love

Jag älskar film, kollar alltid film, gör det hellre än att lyssna på musik och har alltid en lång lista på filmer som jag vill se. Idag blev det Crazy, Stupid, Love med den imponerande casten Emma Stone, Steve Carell, Julianne Moore, Ryan Gosling, Kevin Bacon, Marisa Tomei och John Carroll Lynch. Har hört att det var den roligaste filmen från 2011 och att den är jättejätteJÄTTEBRA osv osv. Så jag kanske hade för höga förväntningar för så himla bra var den inte. Förutsägbar och inget som jag inte redan sett, och gjorts bättre, i hundratals andra filmer. Men bra skådespelare och lite smårolig ibland. Jag är tveksam till om jag kommer att se om den, och det är egentligen inte ett fint betyg för jag ser om de flesta filmer, de filmer jag gillar ser jag om ungefär 2 gånger per år, varje år.


6/10 i betyg till Crazy, Stupid, Love!


Ensemblefilm med kärlekstema kan man väl kalla den, och den kan förstås inte mäta sig med klassikern Love Actually (ses varje år tillsammans med Adri den 23e december, viktig jultradition). En av mina personliga favoriter i temat är Jane Austen Book Club som är fylld av feel-good, kärlek och förstås Jane Austen. What's not to like?
Vill man dock se den bästa av alla ensamblefilmer är förstås Magnolia det man är ute efter (även den med Julian Moore). Inget feel-good, däremot massor av ångest, komplicerade relationer och intressanta karaktärer. Och har även en av de två enda riktigt övertygande roller Tom Cruise någonsin haft (den andra är i Collateral).


Kommentarer
Postat av: Adrianna Westwood

Men hallå. Det här ÄR en av 2011 års bästa filmer. And you can take THAT to the bank!

Postat av: Nina

Ja, det är din åsikt, Vivienne! :)

2012-01-28 @ 23:28:08
URL: http://somethingnewgoteborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0