Små projekt och delmål

Utöver att finna nya saker varje dag vill jag även ha nya saker som får lov att ta lite längre tid. Kanske lära mig ett nytt språk, bli bra på fotografering eller varför inte läsa ut alla böcker jag har i bokhyllan som jag ännu inte hunnit läsa? Långsiktiga projekt är jag ute efter.
Projekt nr 1 blir en testomgång, något litet att börja med. Jag ska lära mig USAs femtio stater. Inte var de ligger eller så, utan enbart namnen på alla femtio. Klurigare än vad man kan tro. Nästa projekt kan bli att peka ut alla på kartan. Huuu. Har spelat tillräckligt mycket Geosense för att veta att jag inte ens kan peka ut tio av dem. Men men, vems problem blir det att lära sig den kartan? Jo, framtida Nina.
50 stater. Det kommer nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0