Something Old 13.02.12

Försoning

Det här är en av mina absoluta favoritfilmer! Förutom en scen där de avrättar hästar (jävla krig alltså) så finns det ingenting jag inte älskar i den här filmen. Musiken och fotot, historien, kläderna, skådespelarna, manuset, allting allting allting. Några scener visas två gånger, ur olika karaktärers perspektiv. Så enkelt, men ändå så fantastiskt. Och slutet är ett av de bästa slut jag vet, finns inte många filmslut som berört mig så mycket. Försoning är dessutom en film som överträffat sin bokförlaga (skriven av Ian McEwan). Då och då händer det, inte ofta, men någon gång ibland. Och det här är ett fantastiskt exempel på detta!




Betyg 10/10, tveklöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0