Something New 28.02.12

Jaha, nu kom en sån här dag. Idag har jag inte gjort någonting nytt. Jobbet blir så ansträngande ibland att jag bara inte orkar göra nya saker. Jobbade nio till halv sex idag och vi hade tretton barn på förskolan. Som hela tiden skrek, sprang runt, kastade mat på golvet, slog varandra, stoppade leksakerna i munnen och vägrade att sova. Ljudnivån är för hög, vi är för få personal och det är för många barn. När jag satte mig ner och läste en bok med barnen klockan tre insåg jag att det var första gången på sex timmar som jag fick sätta mig ner och faktiskt pusta ut. Det är ett sånt förbannat jävla slit, och som plåster på såren har vi ju fått en iPad till avdelningen. Gud, det är en jäkla slap in the face. Men hela dagens strapatser vägdes upp av de sista fem minuterna då Alice var det enda barnet kvar och jag spenderade tiden med att kittla henne tills hon grät av skratt. Ah, sånna stunder kan väga upp en hel veckas skit.

Hur som helst, har inte haft någon ork att läsa tidningen, sitta vid datorn, kolla på TV eller ta en sväng på stan. Ljud, bilder, grejer, det blir för mycket efter en lång dag med barnen. Så därför har jag varken sett, hört eller upplevt något nytt idag. Bara jobbat, åkt hem och läst min bok hela kvällen. Nej okej, en enda ny liten sak idag. Har lyssnat igenom Ed Sheerans skiva, med det korta namnet '+', och utöver min favoritlåt Lego House är skivan fylld av bra låtar. Ed Sheeran, min nya idol! Lyssna på The A Team, Drunk, Grade 8 och The City. Det låter lite som Bright Eyes och Damien Rice, fast muntrare.

Jaja, det är alltid nåt. Musik är viktigt för välbefinnandet! Tillbaka till förskolan imorrn och sedan ledig dag på torsdag. Känns bra. Förresten, har börjat med tandtråd. Äntligen! Kan höra miljoner tandläkare jubla världen över...

Kommentarer
Postat av: Sierra madres pressekreterare

Respect! Vad skulle föräldrar ta sig till utan er insats i barnomsorgen?

Noll och intet.// SM ps

2012-02-29 @ 14:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0