Something New 26.02.12

Hunger Games: Catching Fire

Har nu avslutat andra delen i Hungerspeltriologin, Catching Fire, om hjältinnan Katniss Everdeen och hennes kamp mot diktaturen i Panem. Även om boken emellanåt lider av mittenbokssyndromet, att det är en lång transportsträcka till sista boken, så slutar det aldrig vara spännande eller nytänkande. Och varje kapitel slutar i en cliffhanger och det krävdes mycket viljestyrka att lägga den ifrån sig. Ibland blir jag dock lite sur på hur Katniss konstant misstänker fel personer och hela tiden tror att alla hon allierar sig med tänker förråda henne. Å andra sidan, med tanke på vad hon tvingats gå igenom hittills i sitt liv så är det väl egentligen bara logiskt att hon är paranoid av naturen. Och det har ju hållit henne vid liv såhär långt. Kommer det räcka även genom sista boken? Det är frågan...



8,5/10 och jag kastar mig nu in i tredje och sista delen, Mockingjay.

Kommentarer
Postat av: Emily

Var köper man ett sånt därnt Mockingjay necklace? Skulle gärna vilja ha ett till min storasyster som fyller 25.//E

2012-02-27 @ 12:24:03
Postat av: Adrianna McQueen

Pröva www.etsy.com! Där finns det hur många som helst att välja på.

2012-02-27 @ 12:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0