Something New 24.02.12

En till synes ganska tråkig och inte så fascinerade, men ändå ny, sak hände idag på jobbet. Jag läste Nicke Nyfiken, från början till slut. Jag har säkert läst den, eller fått den läst för mig, när jag var liten men det här var första gången jag faktiskt funderade på själva berättelsen och dess innebörd. Och det är nu det blir intressant; Den boken borde seriöst stoppas! Ursch, vilken skit, barn borde inte få läsa sådant. Mannen med den gula hatten stjäl med sig den lilla oskyldia apan från Afrika, tar hem honom till England och sätter honom i en djurpark. Och det är det sagan går ut på. Och lilla Nicke är såklart jätteglad över att ha blivit skild från sin flock, transporterad i flera veckor för att sedan spendera resten av sitt liv i en djurpark. Alltså....nej, bara nej. Jag ville säga till barnen att sådär får man inte göra, man får inte ta med sig djur och sätta de på djurpark. Djuren vill vara i skogen, inte i djurparken! Men sedan började vi leka björnen sover istället så mitt tal om djurens rätt fick jag hålla för mig själv tillsvidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0