Something New 09.02.12

Äntligen! Detta har jag klurat på MYCKET länge; det omöjliga testet i Star Trek som kapten Kirk gör i sin kadetträning heter Kobayashi Maru och går ut på att man utsätts för en 'no-win-situation' och bedöms utifrån hur man hanterar det (finns en lång sida på wikipedia tillägnat detta, läs här!).

Jag är egentligen inget stort fan av Star Trek (mest för att jag var för liten för det när det gick på TV), men det är ändå underhållande, det lilla jag sett. Kobayashi Maru omnämns dock i ett Vänner-avsnitt och jag glömde bort vilket avsnitt det var och vad ordet hette. Mycket klurigt. Har funderat länge, länge på vad det hette och försökt googla det men utan resultat. Men nu hittade jag äntligen Vänner-avsnittet (i slutet av säsong tre) och ska nu minnas Kobayashi Maru för alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0