Something New 02.02.12

Mycket spännande ny sak idag; körde för första gången på halt underlag sedan jag fick mitt körkort.

 

Jag har haft körkortet i ungefär sju månader och hösten var väldigt fri från is och halka. All körning har skett på torr mark. Tills idag! Jag befinner mig hos mamma och pappa i Varberg just nu (Adri är också här!) och idag skulle vi ta bilen ut till halvöns udde för att leka med hundarna. Och jag skulle köra. Extremt nervöst. Tack och lov är vi som sagt på en halvö som är ganska obebodd så här års = inga människor, inga bilar, inget att köra på. Testade att gasa kraftigt, bromsa kraftigt, bromsa och gasa i uppförbacke och nedförbacke. Jättespännande! Men hela tiden med en obehaglig känsla av att vi skulle hamna i diket i slutändan. Vilket dock inte inträffade och vi kom oskadda ner till udden och kunde njuta av solen och hundarna som sprattlandes sprang över isarna. Fin dag!

 

 


Kommentarer
Postat av: Piffepojkens matte

Sol, vind och vatten

höga berg, och djupa hav

det är mina drömmat vävda av// T Gärdestad

2012-02-03 @ 13:02:54
Postat av: Nina

Påminner mig om skolavslutning i sjätte klass, vi sjöng den, i kyrkan i Lindome. Så vackert!



2012-02-04 @ 01:34:21
URL: http://somethingnewgoteborg.blogg.se/
Postat av: Adrianna McQueen

Ibland glömmer jag bort vilka inlägg jag kommenterat så att jag måste gå in och kolla alla kommentarer till alla inlägg för att se om jag fått några kommentarer på mina kommentarer. Det är jobbigt.

2012-02-10 @ 00:56:57
Postat av: Nina

Du har för mycket fritid.

2012-02-10 @ 23:17:42
URL: http://somethingnewgoteborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0