Something New 31.03.12

Funny Story; en hopplöst varm sommardag 2009 i London skulle jag träffa Jenny och Lauren i stan. På bussen på väg dit börjar det regna. SPÖregna. Hagla. Hagelstorm. Det var galet. Det smattrade så mycket mot taket på bussen att jag var tvungen att hålla för öronen. Hoppade av i Islington och rusade in på Borders, totalt genomblöt. Jenny smsar "kommer om 45 minuter". Ojoj. Lång tid att slå ijhäl inne på Borders. Menmen, där det finns böcker, finns det hopp. Och jag hittade en bok av Markus Zusak som jag började läsa. Kom säkert 70 sidor innan Jenny dök upp (totalt genomblöt). Och jag lade ifrån mig boken och tänkte inte mer på det. Men jag har hela tiden haft den i bakhuvudet. Och tre år senare, inne på Bokia i Varberg hittade jag den. Glad tjej! Femtio kronor fattigare, en bok rikare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0