Something New 29.03.12

The Woman in Black

När skräckfilmer marknadsförs som "årets läskigaste film" och liknande grejer brukar det inte riktigt stämma. Antingen ljuger den som skrev det eller så är personen ifråga ovanlig lättskrämd. Kanske lite av båda? The Grudge, The Ring, The Shining, The Others. Det är filmer som skrämmer mig. Typ skrämmer som i gömma-sig-bakom-en-kudde-sova-med-lampan-tänd-skrämmer. Så när jag läste att en film med Daniel Radcliffe tydligen skulle vara "årets läskigaste film" enligt någon random recensent blev jag väldigt nyfiken. Kan det verkligen stämma?
Ja, det kunde det!!
Klockan elva på kvällen, ensam i lägenheten startade jag The Woman in Black. Efter 45 minuter stängde jag av. Det bara gick inte mer, jag stod inte ut. Trots att det är en väldigt klassisk spökhistoria utan några nya idéer blev jag totalt vettskrämd! Knarrande dörrar, skuggor, fotsteg och mystiska ljud. Ja, när en fillm är tillräckligt välgjord funkar även sådana enkla grejer.
Jag såg färdigt filmen med Linn dagen efter. Hon blev lika rädd som jag.



8/10 The woman in Black håller vad den lovar; den skrämde mig (och Linn) halvt till döds. Bra jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0