Something New 18.04.12

Dagens lektion i anatomi med mina 2-åringar på förskolan:

Hugo: Astrid har ett hjärta på tröjan.
Jag: Hugo, du har också ett hjärta. Fast inne i kroppen. Här inne! (pekar på bröstet)
Hugo: .....Nä, det har jag inte.
Jag: Jodå! Jag har också ett hjärta inne i kroppen. Och Astrid också.
Astrid: ?
Jag: Där inne! (pekar på bröstet) Där sitter ditt hjärta. Alla har ett hjärta i kroppen.
Astrid: (tittar på sitt bröst, sedan på mig, och börjar gråta) Det är läskigt!!
Måttligt framgångsrik i mina försök att spela lärare.

Kommentarer
Postat av: Sierra Madres pressekreterare

Underbart!!! Du borde skriva en bok om livet på Förskolan. Lova!

2012-04-24 @ 00:25:12
Postat av: Nina

Haha! Ja, varför inte? Jag kan redan se titeln; Barnen på förskolan - änglar eller monster?

2012-04-29 @ 21:49:55
URL: http://somethingnewgoteborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0