Something New 16.04.12

Dagens lektion i genus med mina 2-åringar på förskolan:

Jag: Nu har vi sjungit om lille katt, lille ko, lille gris och lilla mor. Vad kommer sedan?
Barnen: Lille far!
Jag: Just det. En mor och en far. Alla vi som sitter här har en mor och en far. En mamma och en pappa. Vissa barn har bara en mamma. Och vissa barn har bara en pappa. Och andra har två mammor. Och andra har två pappor. Spännande va?
Barnen: .....
Jag: Bara för att vi alla har en mamma och pappa betyder inte det att andra barn har det precis likadant. Det är olika.
Barnen: .....
Jag: Vad säger ni om det? Att vissa barn bara har en mamma eller två pappor istället för en mamma och en pappa?
Barnen: Kan vi sjunga Pippi nu?

Inte sådär superentusiastiska, menmen. Det är aldrig för tidigt att lära sig om respekt och förståelse!
Och här är en tuff bild. Väl mött!



från winblog!

Kommentarer
Postat av: Sierra Madres pressekreterare

Kan förstå hans dilemma ha ha

2012-04-18 @ 16:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0