Something New 11.04.12

Jag älskar spel! När jag var liten spelade jag SEGA, när jag sedan fick mitt första studiebidrag när jag började gymnasiet köpte jag en Xbox. Och för min allra första lön köpte jag en Xbox 360. En av mina käraste ägodelar. Men det är väl samma magi som med böcker och filmer antar jag, att få sugas in i en annan värld och bara glömma bort den värld man själv lever i. Det är ju ganska påfrestande ibland.
Hur som, jag gillar spel alltså. Därför blev jag hur förtjust som helst när jag hittade den här videon som föreställer Angry Birds, i 80-talsversion. Oh the joy! Alex Kidd som jag och Adri spelade när vi var små (på SEGA!) såg exakt likadant ut. Grafiken, ljudet, färgerna. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0